المپیک ۲۰۲۴| بازدید باخ و لالوویچ از محل تاسیس کمیته بین‌المللی المپیک

11:02 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۴۰۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
المپیک ۲۰۲۴| بازدید باخ و لالوویچ از محل تاسیس کمیته بین‌المللی المپیک
توماس باخ و نناد لالوویچ قبل از آغاز المپیک پاریس از سوربن اولین محلی که IOC در آنجا تأسیس شد، بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - نناد لالوویچ، عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک و کشتی جهانی، از سوربن در پاریس بازدید کرد. توماس باخ، رئیس IOC به همراه هیئت مدیره IOC از سوربن، جایی که اولین بار کمیته بین المللی المپیک در آنجا تأسیس شد، بازدید کردند.

پیر دو کوبرتن، پدر المپیک مدرن، به همراه اولین هیئت اجرایی ۱۳۰ سال پیش در سوربن گرد هم آمدند تا IOC را در پاریس تأسیس کنند.

بازگشت به اتاقی که همه چیز از ۱۳۰ سال پیش شروع شد؛ اینجا (عکس) جایی است که پیر دو کوبرتن و اولین هیئت اجرایی (EB) کمیته بین المللی المپیک را در سوربن پاریس تأسیس کردند.

لالوویچ برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ برای یک دوره هشت ساله به عنوان عضو IOC انتخاب شد. او به اتفاق آرا در صد و چهل و یکمین جلسه IOC در بمبئی در سال ۲۰۲۳ برای یک دوره هشت ساله جدید انتخاب شد.

لالوویچ ابتدا در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره IOC انتخاب شد و سپس در سال ۲۰۲۲ برای یک دوره چهار ساله مجدداً در پکن انتخاب شد. او همچنین در کمیته اجرایی WADA و شورای ASOIF خدمت می‌کند.

IOC EB؛ هیئت اجرایی که در سال ۱۹۲۱ تأسیس شد، متشکل از رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، چهار نایب رئیس و ده عضو دیگر است.

کلیه اعضای هیئت اجرایی توسط جلسه، با رأی مخفی و با اکثریت آرا برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *